Nasze materiały oparliśmy o sprawdzone, tradycyjne metody oraz najnowsze metody edukacji językowej i odkrycia nauki w dziedzinie neurodydaktyki. Wykorzystujemy m.in. metodę Content Language Integrated Learning.(CLIL) Nauka jednego przedmiotu wspiera zdobywanie umiejętności w zakresie innego języka. Nauce czytania po polsku, towarzyszyć może poznawanie tych samych historii w języku angielskim lub na odwrót. Naszym rozszerzeniem metody jest próba poruszania się po tematach ważnych dla wzrostu dziecka i budowania umiejętności kluczowych w życiu dorosłym. Metoda wspiera samodzielną pracę i kreatywność. Pomaga też w opanowaniu umiejętności analizy i syntezy na bazie treści, które zostały napisane tak, aby ułatwiać rozumienie świata. Elementy kursu można wykorzystywać jako gry językowe, w tym np. Gry w “śmieszne zdania”.
Szybkiemu przyswajaniu umiejętności czytania sprzyja zaadaptowana w kursie metoda czytania globalnego. Naukę rozpoczyna się od przyswajania pojedynczych wyrazów oraz wyrażeń i krótkich zdań, które potem umieszczamy, w naszych książkach. Do każdej książki dołączona jest lista kluczowych słów umieszczonych w kursie jako fiszki wyrazowe i obrazkowe.
Najważniejszym powodem zaangażowania się w tworzenie pomocy edukacyjnych, była konieczność walki o zachowanie języka polskiego podczas naszego pobytu za granicą. Dzieci, które wyjechały z Polski, bardzo szybko uczą się nowego języka. Po pewnym czasie, w domu łatwiej im jest im opowiadać o tym co nowe, w języku obcym. W trakcie naszej emigracji spotkaliśmy wielu podobnych sobie rodziców, dla których zachowanie własnej tożsamości i przekazanie żywego języka nie było łatwym zadaniem. Jesteśmy przekonani, że pozytywny wynik starań o zachowanie tego co polskie, zależy szczególnie od rodziców, którym nie jest obojętne czego i w jaki sposób uczone są nasze dzieci.