Nie wystarczy powiedzieć „chcę” aby dobrze opanować język angielski. Wiele badań wskazuje, że nauka szkolna zbyt często nie przekłada się na umiejętności praktyczne.
Jak pokazują badania EF EPI dotyczące znajomości języka angielskiego w różnych państwach w polskim systemie edukacyjnym stawia się nadal na naukę zasad gramatycznych, zamiast na rozwijanie zdolności komunikacyjnych. Najlepsze efekty w nauce angielskiego związane są z rozwiązaniami pozwalającymi osłuchać się z językiem obcym oraz wzbogacającymi słownictwo od najmłodszych lat.
Naszym zdaniem w Polsce brak jest efektywnej i spójnej metody stosowanej zwłaszcza na wczesnym etapie nauczania, kiedy dzieci najłatwiej osiągają szybki wzrost umiejętności językowych. W systemie, w którym bazuje się na pracy z podręcznikiem nadal nie będzie zadowalających efektów. Interesuje cię dlaczego? To przekonanie przyszło po różnych i wymagających doświadczeniach pobytu na emigracji.
W 2010 roku rodziną wyjechaliśmy na kilka lat do Anglii. Nasza córka właśnie rozpoczynała szkołę i angielski był dla niej językiem całkowicie obcym. Zrobiliśmy dla niej dwujęzyczną książeczkę z najpotrzebniejszymi wyrażeniami, którą mogła się posłużyć w szkole. Aby przyśpieszyć poznawanie słówek, nowe wyrazy pokazywaliśmy jej w prezentacjach PowerPoint.
Ku naszemu pozytywnemu zdziwieniu nauka języka angielskiego w szkole polegała na czytaniu kolejnych książek, najpierw w klasie, a później w domu. Do tego dochodziła interakcja z nauczycielem, zadającym pytania, opowiadającym, poruszającym dzieci do wejścia w świat bohaterów z ich pierwszych książek. W szkole nie było żadnych podręczników. Nie było też potrzeby noszenia na plecach ciężkich plecaków. A co z gramatyką ? Można powiedzieć, że gramatyka jej reguły i stosowanie przychodziły w miarę poznawania nowych tytułów -mogliśmy to obserwować na własne oczy – im więcej przeczytanych książek, tym lepsze rozumienie i znajomość języka. Nasza pomoc w języku angielskim po pół roku takiej pracy, tylko sporadycznie była nadal potrzebna.
Zafascynowało nas to, jak szybko w sprzyjających warunkach dzieci są w stanie opanować nowy język. Dlatego wspólnie z mężem zaczęliśmy rozwijać serię książek w języku angielskim obok istniejącej już serii do nauki języka polskiego pt. „Olo i Mimi”.
Kurs do języka angielskiego jest efektem 8 lat naszych doświadczeń i dotychczasowej pracy. Został opracowany tak, aby zaadaptować różne metody, w tym nasze doświadczenia z Anglii. Języka uczymy w oparciu o naukę czytania kolejnych książeczek, a nie o podręcznik nastawiony na gramatykę. W kursie oprócz metody czytania globalnego oraz storytelling, wykorzystujemy również fiszki wyrazowe i obrazkowe, gry słowne oraz ćwiczenia. Dziecko ma też okazję, przy nauce języka angielskiego, pomagać sobie wersją polską serii Oloi Mimi.